מרגש: הגביר הבטיח לתרום עלות טיפול בתינוק על כל חטוף שינצל

    נתי קאליש No Comments on מרגש: הגביר הבטיח לתרום עלות טיפול בתינוק על כל חטוף שינצל

    יוזמה מרגשת של נדיב מארה"ב, אשר נדר כי כל חטוף שיצא משבי, יתרום לצדקה בעדו דמי עלות טיפול בתינוק באגודת 'אפרת'. היוזמה קיבלה את ברכתו של מרן עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין שליט"א | כל הפרטים

    צילום: בעריש פילמר
    9:36
    15.05.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף ע"ז

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחד מהנדיבים בארה"ב, יוסף אשר (ג'רי) ברבלאט, שיגר מכתב למרן עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין שליט"א, בו הוא כותב כי הוא מעוניין לקבל הדרכה הלכתית לגבי יוזמה להוספת זכויות להשבת החטופים אותה הוא מתכנן לעשות.

    לאחר שכמו כל עם ישראל הוא הרבה בתחינות ותפילות למען החטופים המוחזקים בשבי, החליט הגביר לנדור נדר ולהתחייב, כלשונו: "רבונו של עולם, על כל חטוף שאתה מוציא מהשבי, שאתה מציל מיד שונאי ישראל, ומשיב לעמך בארץ קדשנו, ומחזיר כל אחד בחיים (ובריא, כפי שניתן לצפות לאחר שעבר כאלו ייסורים), אתרום מספיק כסף כדי לעזור לבת ישראל לשמור על פרי בטנה, ולהגן על חיי ילדה שטרם נולד, נפש תחת נפש – באמצעות אגודת אפרת".

    בעודו ממשיך וכותב לעמוד ההוראה את שאיפתו ותקוותו באמצעות יוזמה מיוחדת זו: "יהי רצון שזכות העזרה לאשה במצוקה, והצלתם של ילדים אלו, יחד עם כל המצוות ולימוד התורה על ידי האשה וילדיה, יעמדו לזכותם של החטופים. התקווה שזכויות אלו יובילו להחזרתם של החטופים".

    הנדיב ביקש לשמוע האם הגון וראוי להתנות ולעשות "עסקאות" שכאלו עם בורא עולם, כמו כן לאחר מכן הציג הנדיב כמה שאלות הלכתיות לפני מרן הגר"י זילברשטיין שליט"א, עמוד ההוראה טרח והקדיש מזמנו להשיבו בכתב יד קדשו תשובה נרחבת.

    בתשובתו, פותח מרן הגר"י זילברשטיין וכותב כי עצם התנאי שעשה עם השם יתברך, שעל כל שבוי שישוחרר מהשבי יתרום כסף לאגודת אפרת, הרי שהדבר הגון, שהרי כך עשה יעקב אבינו שהתנה תנאי שאם ישוב בשלום לאביו יתן מעשר כספים כמבואר בפרשת ויצא.

    לאחר מכן הוסיף עמוד ההוראה כי במידה ונזכה ויצאו חטופים נוספים מהשבי לשלום, הרי יש להודיע זאת למשוחררים כדי להודות להשי"ת, וכמו כן יש להודיע למשוחרר על לידת התינוק בשלום אחר כך, כדי שיוכל הנדיב למלאות את הנדר.

    במענה לאחת מהשאלות אותה הציג הנדיב, כתב עמוד ההוראה כי עצם ההתחייבות של הנדיב, חלה על שבויים יהודים, אלא אם כן חשב התורם גם על כאלו שאינם יהודים. את דבריו סיים עמוד ההוראה בברכה מיוחדת לנדיב: "ואתה שלום וביתך שלום, וכל אשר לך שלום, מברך באהבה".

    מאגודת 'אפרת' מספרים לנו, כי עלות טיפול בכל אשה המגיעה לארגון, עומדת על סך של עשרות אלפי שקלים, הכוללים ליווי צמוד של רופאים ואנשי מקצוע חינם במשך כל תקופת ההריון, כמו"כ מקבלת כל יולדת לאחר הלידה סל מתנות של כלי בית ומצרכים עבור הטיפול בתינוק למשך שנתיים, בכדי להקל ולהנעים עליה את תקופת ההתאוששות מהלידה, ושתחוש את האושר והזכות בהבאת ילד יהודי נוסף לעולם.



    0 תגובות